Tuesday, October 26, 2010

Jaminan Jannah dari Allah SWT kepada Orang Islam

Bismillahi tawakkaltu 'alallah...wala haula wal quwata illa billah..

Assalamualaikum warohmatullah..

dan salam muhibbah..

(ayat ni berita tv slalu pakai dlu..sblum diorg gne salam 1 Malaysia..wuhu!)

hari ni...aku bukak la inbox PM aku kt fb td..sbb ade msj masuk..hehe..

ade la sorang hambe Allah yg budiman ni..send kt aku sedikit info..

bang sumin namenye..dari negara jiran kita..Indonesia..

(Malaysia..Indonesia..jgn gadoh2 ye..x baek..korang tu dh la jiran...hehe)

jadi...aku selitkn la kt note aku ni..hehe..

copy paste jela..al maklum la..aku ni..bknnye ostat..bru je nk start2..

doakn aku supaye lekas jd ostat..insya Allah..wuhu! =P

petikan berikut ialah sepeti yg tertera di bawah:-

Islam ada jaminan masuk syurga dari Allah SWT hal ini dapat di lihat di ayat dan hadits berikut:

1) Hadits riwayat Bukhari dan Muslim: Barang siapa yang mengucapkan laa ilaa ha ilallah (Islam) dengan ikhlas akan masuk surga.

2) Al-Baqorh ayat 82: Dan orang-orang yang beriman serta beramal shaleh, mereka itu penghuni surga; mereka kekal di dalamnya.

3) An-Nisa ayat 122. Orang-orang yang beriman dan mengerjakan amalan saleh, kelak akan Kami masukkan ke dalam surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya, mereka kekal di dalamnya selama-lamanya. Allah telah membuat suatu janji yang benar. Dan siapakah yang lebih benar perkataannya dari pada Allah ?

4) At-Taubah ayat 100: Orang-orang yang terdahulu lagi yang pertama-tama (masuk Islam) dari golongan muhajirin dan anshar dan orang-orang yang mengikuti mereka dengan baik, Allah ridha kepada mereka dan merekapun ridha kepada Allah dan Allah menyediakan bagi mereka surga-surga yang mengalir sungai-sungai di dalamnya selama-lamanya. Mereka kekal di dalamnya. Itulah kemenangan yang besar.

6) Al-Mu'min ayat 40. Barangsiapa mengerjakan perbuatan jahat, maka dia tidak akan dibalasi melainkan sebanding dengan kejahatan itu. Dan barangsiapa mengerjakan amal yang saleh baik laki-laki maupun perempuan sedang ia dalam keadaan beriman, maka mereka akan masuk surga, mereka diberi rezki di dalamnya tanpa hisab.

7) Allah berfirman: "Ini adalah suatu hari yang bermanfaat bagi orang-orang yang benar kebenaran mereka. Bagi mereka surga yang dibawahnya mengalir sungai-sungai; mereka kekal di dalamnya selama-lamanya; Allah rida terhadap mereka dan mereka pun rida terhadap-Nya. Itulah keberuntungan yang paling besar"..

DAN MASIH BANYAK AYAT-AYAT LAIN YANG MERUPAKAN JAMINAN ALLAH TERHADAP ORANG ISLAM

subhanallah..ni la tnda yg Allah SWT ni..sgt2 sygkn para hambenye..xde sape kt dunia ni dapat mnandingi kasih sayang Allah kpd kita..bahkn mak kita skalipun..

ade 1 riwayat mngatakan..(korang rujuk ostat n ulama' smule tau..takut2 aku tersilap ke..ye..??)

kasih sayang Allah itu..70 kali ganda daripada kasih sayang seorang ibu trhadap anaknya..

ibu mane yg x sygkn anak..kn..??korang sndiri tau le kn..macam mane mak korang sayangkn korang..hehe..

haish..rindu lak aku kt mak aku...

mak!!nantikan kpulangan anakmu!!!wuhu!!

ok la..kita tangguh dulu ye..aku tgh minggu final ni..smbung stady jap..hehe..

sgale yg baek itu dari Allah Taala..

yg lemah itu..asbab diri aku sndiri...

wallahu a'lam..

wassalam..

=)

p/s: buang bayi skang ni dh smakin berleluasa..nmpknye skang ni..dh rmai mak yg x syg anak...

hmm..btul ke yg buang anak tu..MAK...??hmm..kalo korang tny aku...aku jwb..BUKAN..hehe..

sbb ikut kefahaman aku..MAK itu sgt SAYANGKAN anaknye..hehe

2 comments:

  1. sbut pasai mak...aku tringat mak aku kt kampung tu..hmm..bila la aku nk balik kampung ye..??
    i miss u mom..
    =)

    ReplyDelete