Wednesday, May 12, 2010

PERHIMPUNAN....

aku sekadar mengiklankan....semoga aku dan ummat....dpt ambil bhgian...dan smpaikan kpd org lain....ameen...
=)

Alhamdulillah, berkat fikir,risau dan usaha para Aalim Ulama' dan pencinta Agama Allah SWT yang sentiasa inginkan keselamatan & kesejahteraan untuk seluruh manusia, akan menjelang tidak lama lagi, satu perhimpunan di beberapa bandar2 besar di kawasan nusantara.

Maksud diadakan perhimpunan ini adalah untuk mengajak seluruh ummat kepada mengamalkan agama yang sempurna dalam kehidupan mereka,
kerana Allah SWT telah menjamin kejayaan dan kesejahteraan hanya kepada mereka yang mengamalkan agama yang sempurna dalam kehidupan mereka. Samada kita melibatkan diri dalam bidang pertanian,perusahaan atau perniagaan,samada kita seorang pemerintah ataupun ra'yat biasa, samada kita majikan atau pekerja; dalam apa jua bidang pun yang kita ceburi , apabila kita amalkan agama yang sempurna pada setiap masa, waktu dan ketika, Allah SWT telah sediakan untuk kita Hayatan Toyyibah [Kehidupan Yang Baik] di dunia ini dan ....Syurga yang Indah dan Nyaman untuk kita di Akhiraat kelak.

Oleh itu, untuk mengamalkan agama yang sempurna, setiap individu dari Ummat harus membuat usaha yang dinamakan Usaha Agama. Di bawah pimpinan Rasulullah Sallallahu 'alaihi wassalam, para Sahabat Radiallahu 'anhum telah melaksanakan Usaha Agama sehingga Agama telah menyerap kedalam kehidupan mereka.Agama wujud dalam perniagaan mereka dan mereka telah menjadi manusia yang jujur dan beramanah.Begitu juga Agama hidup di rumah2 mereka ,di ladang2 pertanian, di dalam urusan pemerintahan dan sebagainya. Dimana sahaja Sahabat Radiallahu'anhum berada, mereka menghidupkan Agama sehingga Allah Subhanahuwataalla begitu senang dengan mereka.


Di perhimpunan yang akan diadakan nanti, penerangan yang lebih terperinci mengenai Usaha Agama akan di sampaikan oleh Masyaikh2 tempatan dan juga dari luar negara. Di harapkan setiap Muslimin dapat hadhir dan dapat sediakan saudara2 kita yang lain juga untuk sama2 hadhir.

Jadual Perhimpunan 2010


1] 27-30hb Mei - Singapura -di kawasan lapang sebelah Masjid Angullia, Serangoon Road.

2] 31Mei-3 Jun - Beaufort, Sabah.

3] 3-6 Jun -Brunei Darussalaam.

4] 7-10 Jun - Bintulu, Sarawak.

5] 11-14 Jun - Masjid Jame' Seri Petaling, Kuala Lumpur.

6] 16-19 Jun - Besut , Kelantan.-Surau Pantai Ayer Tawar.

7] 20- 23 Jun - Merlimau , Melaka -di kawasan Masjid Baru.

8] 24-27 Jun - Berseri, Perlis - di kawasan Madrasah Daarul Oolum .


Mohon Doa.
Semoga di Redhai Allah Subhanahuwata'ala
Jazzakallahukhoiron Kathiro.

4 comments:

  1. Assalamualaikum

    blog tuan sudah di add di blogkarkun


    http://blogkarkun.blogspot.com/

    ok

    Assalamualaikum

    ReplyDelete
  2. Salam tuan..tulisan xjelas utk di baca..

    ReplyDelete
  3. slm tuan..
    kalo blh tukar ke warne putih pon ok gak tulisannye... =)

    ReplyDelete
  4. jazakallahu khairu lakum..
    amal n smpaikn insya Allah...
    aku bru je nk blaja2..hehe

    ReplyDelete